|
Reziduální skladové zásoby
Není na trhu rychloobrátkového zboží firma, která by alespoň čas od času nemusela řešit problém se vzniklými zásobami. Tyto problematické zásoby vznikají z nejrůznějších důvodů, z nichž řada nemusí být vůbec zaviněna výrobcem. Od "klasického" rozdílu mezi příliš optimistickým plánem prodeje a skutečností sem patří např.
-
změna obalu výrobku
-
neodebrané zboží vyrobené "na míru" pro určitého zákazníka
-
nová marketingová příp. cenová strategie
-
úspěšný tah konkurence
-
změna technologie výroby
-
zrušené exportní objednávky
-
nové právní předpisy
-
ukončení výroby/distribuce výrobku
-
výsledky fyzické inventury ve skladu
a samozřejmě mnohé další.
Všechny tyto situace, bez ohledu na to jak vznikají, vyžadují efektivní řešení, které nabízí právě SYPEX. Dokážeme si totiž poradit i se zbožím, jehož záruční lhůta se blíží ke konci nebo již dokonce uplynula!
Výjimkou v naší práci nejsou ani případy, kdy se zabýváme zbožím, které není v původním balení, zbožím rozbaleným, reklamovaným, poškozeným, vráceným od zákazníků atd. Drtivou většinu našeho obratu však tvoří zboží s blížícím se koncem záruční lhůty.
Neprofesionální management těchto zásob bývá velmi nákladný a často způsobuje firmám a jejím dlouhodobě budovaným a podporovaným značkám nenahraditelné škody.
Díky již několika lety prověřené, fungující struktuře téměř stovky našich odběratelů z tržnic po celé republice, jsme schopni zaručit i při ročním objemu prodeje v řádech stovek tun, že se vaše zboží neobjeví v běžné MO síti.
Tržnice a stánky totiž představují zcela specifický distribuční kanál a to jak z pohledu cílových skupin tak i z hlediska současných distribučních strategií většiny výrobců.
"Zavírání očí" před problémem reziduálních zásob má za následek oddalování řešení a tím i prodražování celé věci s nezanedbatelným vlivem na cash flow a následné ztráty.
Krajní řešení - zničení zboží - je v podstatě kapitulací a přiznáním vlastní neschopnosti postavit se k tomuto problému čelem. Nehledě na finanční ztrátu a dokonce dodatečné náklady na zničení, může mít toto řešení i nežádoucí účinek na cílovou skupinu, pokud tyto informace proniknou na veřejnost.
|
|
|